گفته ها و نوشته ها

زندگی نوعی مشق شب است که جامعه معلمش بوده و مشق ها را بازدید کرده نمره کمیده یا خط می زنه و یا پاره اش میکنه......

گفته ها و نوشته ها

زندگی نوعی مشق شب است که جامعه معلمش بوده و مشق ها را بازدید کرده نمره کمیده یا خط می زنه و یا پاره اش میکنه......

محرم 94 در دزج شاهرود

  


محرم 94 در دزج شاهرود

 

 

 در 23 مهر 1394 که برابر با اول محرم سال 1436 بود مزاسم سوگواری ابا عبدالله امام حسین علیه اسلام در مراکز مذهبی روستا با گرمی وحرارت هر چه تمامتر برگزار گردید. در این میان حسینیه سید الشهدا نیز با حضور سیاهپوشان و مردم  روستا  و اهالی ساکن در شهرهای مختلف ایران در دهه سوگواری مراسم گرم و صمیمی و عبادی خود را با اجرای برنامه های با شکوه وخالصانه برگزار مینمایند.

 

 

 

 

 ذوالجناح مربوط به خاندان میراسدی در منزل مرحوم حاج سید محمد میراسدی توسط فرزند برومند ومعممش حضرت حجه الاسلام حاج آقا سید مصطفی میراسدی در منزل پدری بسته و نهار فراوان و مفصلی به عزاداران حسینی داده می شود.

 

  نخل را در صبح روز عاشورا می بندند.

 

  در تکیه سیدالشهدا چند سالی است که فرزندان و نوادگان مرحوم  حاج آقا سید مرتضی میراسدی نهار بسیار زیادی طبخ و با ظروف یکبار مصرف بین عزادارن حسینی تقسیم میگردد. اینک دو برادر سید حسن و سید محمد نهار را تقسیم و مشغول جمع آوری آشپزخانه میباشند.

 

 

 

  حسینیه سیدالشهدای روستا عملیات ساختمانیش به اتمام نرسیده و همه ساله در حال تدارک و توسعه و عمران آن هستند در این بین حاج سید محمود میراسدی متولی کنونی تکیه پشتکاری بس عظیم در این راه داشته و اکنون نیز در تلاشند که جلوی درب ورودی سالن ها را نوسازی کرده و در امر ورود و خروج تسهیلالتی را فراهم آورند.

 

 

 

 

 یکی از مداحان بنام و متعهد و مسئول در تکیه سیدالشهدا برادر عزیز و ارجمند ابوالفضل احمدی که فرزند مرحوم حاج محمدعلی احمدی از سیاهپوشان قدیمی و مخلص و متدین میباشنداست . ایشان تلاش جدی و همه جانبه ای در امر برگزاری درست و صحیح مراسم عزاداری این تکیه دارند و نظم بخصوصی را در این مورد بوجود آورده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 مراسم نخل گردانی روستا بین 25 تا 35 دقیقه طول می کشد . در این فاصله کوتاه زمانی آنچنان برنامه هایی در محوطه وسیع روستا انجام میگیرد که زبان و قلم قاصر از توصیف وقایع عزاداری میگردد. 

دهها علم و عماری و ذوالجناح و دسته های سینه زنی و  عزاداری بطور منظم و حساب شده ای در پیرامون و حول نخل عظیم و بلند بالای موجود میگردند و مردمی اند که بر سر و سینه زنان با حزن و اندوه و گریه و شیون و ناله و فغان و شعارها و نوحه ها با حرکت آرام نخل تابوت نمادین امامشان را مشایعت میکنند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد